facebook
youtube
soundcloud
spotifylogopng
CarloVistolilogo
18/09/2018, 19:01

vistoli,poppea,monteverdi



Monteverdi:-L’incoronazione-di-Poppea--—-Salzburger-Festspiele,-August-2018


 




Christie’s cast is predictably superb. Stéphanie d’Oustrac rages as the spurned empress Ottavia, while Carlo Vistoli fumes as Ottone, smitten with Poppea.
Rebecca Schmid - Financial Times

Countertenor Carlo Vistoli portrayed Ottone, Poppea’s former lover; his opening arioso "E pur io torno" was delivered with elegance and style. His transformation from a spurned lover into an unwilling assassin was believable and interesting.
Laura Servidei - Bachtrack   

Carlo Vistoli’s Ottone hit just the right note: erotically ’pure’ of tone, providing quite a different form of allure, yet one just as potent. He too, whilst engaging our sympathy, questioned whether he should have done.
Mark Berry - Seen and Heard International   

Carlo Vistoli with his rich-toned countertenor, fine sense of style, and a convincing portrayal of the desperate Ottone. 
Parker Moore - The Opera Critic   

Carlo Vistoli prête à Ottone, l’amant délaissé, la vivacité d’un contre-ténor incisif.
Emmanuel Dupuy - Diapason

Autre très bonne surprise, Carlo Vistoli campe un Ottone viril et plein d’ardeur: la voix est chaude, riche en harmoniques, très subtilement nuancée, relativement puissante, et le chanteur se révèle excellent musicien.
Claude Jottrand - Forumopera   

Des révélations comme l’Ottone de Carlo Vistoli, au timbre ravissant et sonore.
Pierre Flinois - Avant Scène Opéra

Carlo Vistoli apporte son contre-ténor glorieux au personnage d’Ottone, tout en sachant pratiquer les demi-teintes pour rendre compte des hésitations amoureuses et les couardises de son personnage.
Luc Roger - Opera World

Ottone trouvait en Carlo Vistoli un interprète viril doté d’une voix souple.
Erna Metdepenninghen - Crescendo Magazine

Die fulminante Stéphanie d’Oustrac als Kaiserin Ottavia und Countertenor Carlo Vistoli als Ottone etwa bilden ein markantes Gegenpaar. Die beiden unterstreichen die Entwicklung ihrer Figuren auch in gesangstechnischer Hinsicht, von anfänglich nobler Anmut hin zum rachelüstigen Furor.
Florian Oberhummer - Salzburger Nachrichten   
 
Carlo Vistoli ein Otho, der seinem Countertenor mit beweglicher Brillanz die Zerrissenheit eines liebenden Mannes zwischen zwei Frauen zu geben versteht.
Jan Brachmann - Frankfurter Allgemeine   

Carlo Vistoli esprime invece la tenera nota malinconica di Ottone abbandonato con una bella presenza vocale e chiarezza nella dizione.
Rossana Paliaga - Operaclick   

Carlo Vistoli, un Ottone davvero notevole per gusto e misura.
Stefano Nardelli - Il Giornale della Musica


1